Faciliteter tiltrækker kunder til fitnesscentret

Der skal ikke særlig meget til, før kunder i et fitnesscenter føler, at de får meget for pengene. I dag er der et stort udvalg af forskellige kæder, som alle forsøger at gøre sig attraktive på markedet. I de små byer rundt omkring i landet er mulighederne begrænset, og de fleste kunder vælger fitnesscenter ud fra logistik. Men i storbyerne må de enkelte træningscentre gøre sig attraktive. Er et fitnesscenter en del af en kæde, har de formentlig ikke særlig meget at sige i forhold til prisen for et medlemskab. Oftest er det nemlig den samme pris for hele kæden, uanset hvor i landet man har center. Derfor er det andre parametre, som de må forsøge at skrue lidt på. Først og fremmest er lokationen vigtigt. Med en god lokation vil man automatisk have kunder. Ligger man side om side med et andet center, vil lokationen dog være underordnet i forhold til eksempelvis prisen. 

Gode faciliteter

Noget af det, der kan være afgørende for, om ens fitnesscenter prioriteres hos kunderne, er faciliteter. Man må som indehaver af et fitnesscenter ikke undervurdere, hvad det betyder at have gode faciliteter. Ikke kun brusebade og omklædningsrum. Men for mange kunder er det vigtigt med god plads. Ingen har lyst til at blive åndet i nakken, mens man er midt i en øvelse. Men plads handler ikke kun om kvadratmeter. Med plads i et fitnesscenter menes også, at der er tilstrækkeligt med maskiner. For man betaler ikke for at komme i et center, hvor man skal stå i kø til maskinerne. Det er slet ikke det værd, når det findes andre centre. 

 

Ekstraordinære faciliteter

Nogle af de faciliteter, som man kan opprioritere i et fitnesscenter, er de ekstraordinære faciliteter. Det som gør, at man adskiller sig fra de andre centre. Et eksempel på dette kunne være en infrarød sauna. En infrarød sauna er en sauna, som er med til at øge både forbrænding og restitution. Derfor passer en infrarød sauna perfekt som facilitet i et fitnesscenter. De fleste, som bevæger sig ned i fitness, ved lidt om træning. Derfor vil flere også vide, at en infrarød sauna kan forbedre restitutionen, som er meget ønskværdigt, når man træner ofte. At have en infrarød sauna er altså en måde at tiltrække kunder, som træner meget, og som har brug for hurtig restitution. Omvendt kan en infrarød sauna også tiltrække nogle af de kunder, som kommer for at forbrænde kalorier og tabe sig. Her er et besøg i en infrarød sauna nemlig med til at øge forbrændingen, så man får endnu tydeligere resultater. Når man er ejer eller driver et fitnesscenter, bør man derfor overveje, om man skal investere i en infrarød sauna, så man kan tiltrække flere kunder.