Hvorfor din nystartet virksomhed har brug for en hjemmeside


Mere end halvdelen af ​​nystartet virksomheder har nu en professionel hjemmeside. Faktisk har 71% af små virksomheder en hjemmeside fra 2021.

 

Det er ikke så overraskende at høre, at flere og flere virksomheder vælger deres egen hjemmeside. Midt i den igangværende COVID-19-pandemi fokuserede mange på at lancere en for at engagere sig med deres kundebase og give dem et andet sted, hvor de kunne afgive ordrer.

 

Men nogle små virksomheder – 29%, hvis vi trækker fra de undersøgte oplysninger – er endnu ikke helt solgt på ideen om at oprette en hjemmeside. Hvis du stadig spekulerer på, om din nystartet virksomhed skal have sin egen hjemmeside, så overvej nogle af disse fordele ved at etablere en online tilstedeværelse.

 

Lokal opdagelse

Kunder leder efter din virksomhed lige nu. Lige nu bruger 85% af forbrugerne internettet til at lede efter og finde lokale virksomheder, og 47% af kunderne søger efter virksomhedens hjemmeside online.

 

Tro ikke, at have en fysisk butiksfacade er alt hvad du behøver for at sikre, at kunderne finder din virksomhed. At have en hjemmeside til erhverv gør din virksomhed meget mere synlig og øger din synlighed blandt både nye og tilbagevendende kunder.

 

Kunder, der ikke kan finde din virksomhed online, kan vælge at handle med en konkurrent i stedet – og ingen små virksomheder ønsker at miste værdifulde kunder, blot fordi de ikke er online. At skabe en brugervenlig hjemmeside og optimere den til SEO-formål, giver små virksomheder mulighed for at vokse deres forretning, salg og kundebase.

 

Opbygger troværdighed

Resultater fra en Zippia-undersøgelse afslørede, at over 20% af små virksomheder vil vælge at bruge sociale medieplatforme som Facebook og Instagram i stedet for et websted. Typisk vil små virksomheder nogle gange tage beslutningen om at bruge sociale medieplatforme, fordi de er gratis. Andre virksomheder vil vælge social i stedet for en hjemmeside, hvis de føler at deres virksomhed er for lille til en hjemmeside.

 

Problemet med at stole på en social medieplatform i stedet for en hjemmeside for din virksomhed er, at det bliver sværere at opbygge troværdighed hos forbrugerne. At have en hjemmeside giver din virksomhed mulighed for at fremstå mere professionel for forbrugerne. Du kan bruge dit websted til at vise legitimationsoplysninger, såsom dets CVR-nr, om det er en ApS eller A/S, dele positive kundeanmeldelser og inkludere bemærkelsesværdige omtaler i medierne.

 

Hvis du stadig ønsker en tilstedeværelse på sociale medier, kan en hjemmeside hjælpe dig med at etablere en! Føj knapper til hjemmesiden på dit websted som deler de platforme du er på, og kunderne kan finde samt følge dig.

 

Websites giver et investeringsafkast

En af de primære årsager til at nystartet virksomheder ikke har en hjemmeside, er på grund af omkostningerne. De synes måske, det er for dyrt at starte et websted eller føler sig forvirrede over, hvordan man bygger det.

 

Selvom omkostningerne ved at bygge et websted varierer afhængigt af virksomhedens behov, er det faktisk en ret billig indsats. Der er flere populære gør-det-selv-hjemmesidebyggere, hvor virksomhedsejere kan gå trin-for-trin gennem processen med at bygge deres egen hjemmeside. Virksomhedsejere kan også konsultere gig-platforme for at finde freelance-fagfolk, der er dygtige til at designe og bygge hjemmesider og bestille dem for at få hjælp.

 

 

Når først din lille virksomhed har sin egen hjemmeside, er investeringsafkastet næsten uendeligt.

 

Små virksomhedsejere kan bruge deres hjemmeside til at engagere sig med kunder, give e-mailadresser, telefonnumre og kontaktformularer for at komme i kontakt, hvis de har spørgsmål eller bekymringer. Virksomheder kan dele billeder i høj opløsning af deres produkter og tilbud, der viser, hvad der er til salg, og lokker kunder til at lægge varerne i indkøbskurven.

 

SEO-optimering kan også hjælpe med at skabe mere trafik til hjemmesiden. Derudover kan virksomhedsejere tilføje indhold til deres websted, som kunderne finder engagerende, såsom blogindlæg og videoer for at holde brugerne engageret og vende tilbage efter mere.