Bilens udvikling set i Hyundai i30 stationcar 2


Biler er i dag fyldt med teknologi. Det er næsten ikke til at finde rundt i. Men heldigvis er der mange, som har styr på det hele. Men den teknologiske udvikling i biler sætter krav til både forhandlere og mekanikere. For hvor man tidligere hen ”bare” skulle forstå en brændstofmotor, så har bilerne i dag udviklet sig til at indeholde en del teknologi af ret høj kaliber. Engang var det kun biler af højeste kvalitet, som havde ekstra udstyr, og altid var på det tidspunkt manuelt. Selv vinduerne skulle rulles manuelt ned. Det ser meget anderledes ud i dag. Nu er enhver bil teknologisk og elektronisk på den ene eller anden måde, og der udvikles og optimeres hele tiden på dem.

 

Hyundai i30 stationcar

Et godt eksempel på en bil, som er ganske almindelig, og alligevel på et teknologisk niveau, som de første bilproducenter, aldrig havde turde drømme om, er Hyundai i30 stationcar. Hyundai i30 stationcar er en familiebil, som ikke udstråler teknologi på højt niveau. For os i dag er det måske en selvfølge, at biler kan det de kan. Men i virkeligheden er det jo ret ekstraordinært, hvis man sammenligner for blot tredive år siden. I Hyundai i30 stationcar er der direkte adgang til carplay. En lille, lækker teknologisk detalje? Nej, vi lægger nærmest ikke mærke til, at det er der. Vi vil formentlig kun lægge mærke til, at det ikke er det, fordi vi tager det som en selvfølge. Selvfølgelig kan vi koble vores telefon direkte til bilen. Alt andet ville være fjollet. Men det er ikke mange år siden, at Hyundai i30 stationcar ville have fungeret anderledes. For kun 15-20 år siden kørte man med GPS’er som skulle opdateres, hvis man ville have de nyeste motorveje med på kortet.

 

Derudover har Hyundai i30 stationcar selvfølgelig en masse teknologiske sikkerhedsforanstaltninger, som skal gøre bilen mere sikker på vejene. Hyundai i30 stationcar har blandt andet automatisk nødbremse, vognbaneassistance, fjernlysassistent. Den har endda noget, som producenten af Hyundai i30 stationcar kalder: træthedsregistrering. Nu er det ikke længere nødvendigt selv at vurdere, om man er for træt til at køre bil. Det står Hyundai i30 stationcar for at fortælle dig. Selvom det er enormt imponerende, er det også en smule skræmmende, at teknologien har udviklet sig så meget, at det er umuligt at forudse, hvordan fremtidens Hyundai i30 stationcar kommer til at se ud, og hvilken teknologi den kommer til at bære på. Men en ting er sikkert teknologien kommer ikke til at gå baglæns. Der kører derudaf med 180 km/t og stopper ikke for noget eller nogen. Måske vi fremtidens Hyundai i30 stationcar ikke engang behøver at være vågne .